Monday 26 July 2010

SUNAT DAN WAJIB - Che Det

SUNAT DAN WAJIB - Che Det


Salam Tun,

Semalam saya post di laman facebook saya " I hate people who think they are more religious then others".
Hari ini saya baca weblog Tun perkara berkaitan juga.

Saya setuju seratus peratus dengan pendapat yang mengatakan semakin ramai pak ustaz dan makcik ustazah di kalangan masyarakat kita sekarang. Pasang saja goatee semua orang percaya apa saja yang keluar dari mulut mereka. Yang perempuan pulak, pasang saja tudung labuh sampai lutut, dah dipanggil ustazah dan boleh memberi ceramah dan pelbagai.

Saya ada jawapan kenapa mereka nak mengolah hukum mengikut hati -- nak pahala lebih supaya boleh masuk syurga dan dan riak nak tunjuk yang mereka ni alim ulamak yang tahu selok belok Islam lebih dari orang lain.

No comments: